Вітаю Вас на сторінці вчителя географії Деснянського НВК "Гімназія - ЗОШ І ст" Деснянської ОТГ Чернігівської області Логвін Галини Вікторівни

Географія - 6 кл

6 к л а с « Загальна географія» -70 годин


Вступ (2год)   

Урок 1
Урок 2
Методи географічних досліджень. Географічні дослідження. Особливості організації власних географічних спостережень.
Урок 3
Уявлення про форму Землі. Зображення Землі на картах Ератосфена, Птолемея.  
Урок 4
Подорожі вікінгів. Подорожі Марко Поло. Пошуки морського шляху в Індію. Відкриття Америки Х. Колумбом.
Урок 5
Перша навколосвітня подорож під керівництвом Ф. Магеллана.
Навколосвітні експедиції, їх географічне значення (Дж.Кук, І.Крузенштерн і Ю.Лисянський).
Урок 5
Відкриття  Австралії і Антарктиди.
Урок 6
Дослідження Землі у  ХХ  на початку ХХІ ст. Сучасні туристичні подорожі як засіб відкриття Землі кожною людиною.
Урок 7
Підсумковий урок по темах «Вступ. Розвиток географічних знань про Землю»
Розділ 2 Земля на плані та карті (11 год) + 1 год з резерву
Тема 1. Орієнтування на місцевості (2 год)
Урок 8
Способи орієнтування на місцевості. Визначення напрямків на місцевості. 
Урок 9
Компас. Поняття про азимут.
Урок 10
Урок 11
Урок 12
Урок 13
План, його основні ознаки.  Умовні знаки плану. Визначення напрямків на плані. Читання плану.          Презентація до уроку
Урок 14
Карти, їх елементи. Легенда карти.
Урок 15
Класифікація карт за масштабом, змістом та просторовим охопленням. Географічні атласи. Практичне значення карт.
Тема 3. Географічні координати(3 год)
Урок 16
Градусна сітка на глобусі й географічній карті. Поняття про географічні координати – широту (південна, північна) та довготу (західна і східна).
Урок 17
Урок 18
Практична робота 2. Визначення географічних координат за географічною картою.
Урок 19
Підсумковий урок з розділу «Земля на плані та карті»
Розділ 3                  Оболонки Землі (41 год)
Тема 1  Л і т о с ф е р а (12 год)
Урок 20
 Внутрішня будова Землі. Поняття «земна кора», «літосфера». Типи земної кори.
Урок 21
Мінерали, гірські породи та корисні копалини

Урок 22
Внутрішні процеси в земній корі. Літосферні плити.

Урок 23
Рухи земної кори. Походження материків та океанів.                    
Урок 24
Землетруси  
Практична робота 3 (початок).
Позначення на контурній карті сейсмічних поясів
Урок 25
Магматизм. Вулкани, гарячі джерела, гейзери.
Практична робота 3 (продовження).
Позначення на контурній карті вулканів
Урок 26
Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної кори. Вивітрювання, робота вітру, текучих і підземних вод, льодовиків.
Урок 27
 Форми рельєфу Землі – гори і рівнини
Різноманітність та утворення рівнин на суходолі. Найбільші за площею рівнини світу.
Практична робота 3 (продовження).
Позначення на контурній карті рівнин
Урок 28
Різноманітність та утворення гір на суходолі. Найвищі і найдовші гори світу.
Практична робота 3 (продовження).
Позначення на контурній карті гір
Урок 29
Рельєф дна океану. Серединно-океанічні хребти – найвищі і найдовші гори  Світового океану.
Практична робота 3 (закінчення).
Позначення на контурній карті серединно-океанічних хребтів
Урок 30
Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона.
Систематизація та корекція знань
Урок 31
Узагальнюючий контроль знань з теми «Літосфера»
Тема 2  Атмосфера (12год)

Урок 32
Урок 33
Температура повітря. Теплові пояси Землі. Практичне значення вимірювання температури повітря. Способи регулювання температури повітря в домашніх умовах. Добовий і річний хід температури повітря, причини їхнього коливання. Карта ізотерм
Урок 34
Практична робота4.Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою. Практична робота № 5. «Складання графіка зміни температури повітря, рози вітрів, діаграм хмарності, діаграм опадів, їх аналіз».
Урок 35
Урок 36
Рух повітря.
Вітер: причини виникнення, напрям, сила, швидкість,  їх визначення за допомогою сучасних приладів та на око (візуально).  Місцеві вітри.
Практична робота № 5. «Складання графіка зміни температури повітря, рози вітрів, діаграм хмарності, діаграм опадів, їх аналіз».
Урок 37
Вода в атмосфері: випаровування, абсолютна і відносна вологість повітря, зміни вологості повітря залежно від температури. Способи регулювання вологості повітря в домашніх умовах.
Урок 38
 Різноманітність хмар. Хмарність.
Практична робота № 5. «Складання графіка зміни температури повітря, рози вітрів, діаграм хмарності, діаграм опадів, їх аналіз».
Урок 39
Атмосферні опади
Практична робота № 5. «Складання графіка зміни температури повітря, рози вітрів, діаграм хмарності, діаграм опадів, їх аналіз».
Урок 40
Погода.
Погода, її елементи, мінливість.  Характерна погода за сезонами у  своїй місцевості. Служба погоди, практичне значення прогнозів погоди. Дослідження: аналіз погоди в різних місцях світу за одну добу з використанням різних джерел інформації.
Урок 41
Клімат.
Основні кліматичні показники. Карта кліматичних поясів. Зміни клімату.
Урок 42
 Людина і атмосфера
Систематизація, узагальнення та корекція знань
Урок 43
Узагальнюючий контроль знань з теми: «Атмосфера». Форма проведення: письмовий залік
Тема 3 Гідросфера (12год)
Урок 44
Гідросфера. Кругообіг води в природі
Загальна кількість води на Землі, її розподіл між частинами гідросфери
Урок 45
Світовий океан та його частини. Практична робота №6. «Позначення на контурній карті морів, проток, заток, островів, півостровів; річок, озер, водоспадів».
Урок 46
Властивості вод Світового океану
Урок 47
Рух води в океані. Багатства вод Світового океану. Океан та людина.
Урок 48
Води суходолу – поверхневі і підземні. Річка: річкова система, басейн річки, річкова долина. Найдовші, найбільші за площею басейну і найповноводніші річки світу. Практична робота №6. «Позначення на контурній карті морів, проток, заток, островів, півостровів; річок, озер, водоспадів».
Урок 49
 Живлення та режим річок.
Урок 50
Озера .
Практична робота №6. «Позначення на контурній карті морів, проток, заток, островів, півострові; річок, озер, водоспадів».
Урок 51
Болота. Штучні водойми
Урок 52
Льодовики та багаторічна мерзлота
Урок 53
Підземні води. Значення вод суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу.
Урок 54
Дослідження (екскурсія на місцевості): дослідити найближчу місцеву водойму та описати її за типовим планом.
Урок 55
Узагальнюючий контроль знань з теми «Гідросфера». Форма проведення: письмовий залік
Тема 4 Біосфера та ґрунти (2год)
Урок 56
Біосфера та її складові
Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі.
Урок 57
Грунт- особливе природне тіло. Вплив господарської діяльності людини на ґрунтовий та рослинний покриви, тваринний світ. Охорона біосфери
Тема 5 Природні комплекси(3год)
Урок 58
Природні комплекси (ландшафти) як наслідок взаємозв’язків  компонентів природи. Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі, властивості, закономірності розвитку.

Урок 59
Природні зони Землі. Особливості природних зон екваторіальних, тропічних, помірних та полярних широт.
Урок 60
Практична робота 7 (на місцевості)
Ознайомлення з одним з природних комплексів (ландшафтів) своєї місцевості, виявлення взаємозв’язків між його компонентами.
Розділ IV  Планета людей (5год)
Урок 61
Тема 1. Кількість і розміщення населення Землі. 
Кількість населення  Землі. Розселення населення на Землі. Найбільш заселені території земної кулі. Людські раси. Дослідження М. М. Миклухо-Маклая. Найчисельніші народи світу.

Урок 62
Тема 2. Держави світу.
 Найбільші за площею та чисельністю населення держави світу та держави-сусіди України на політичній карті світу.

Урок 63
Практична робота
8.Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав та їх столиць.

Урок 64
Тема 3. Вплив людини на природу (1 год)
Зміни складових географічної оболонки людством. Зміни природних комплексів Землі. Забруднення довкілля та його охорона.

Урок 65
Дослідження
Розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів.

Урок 66
Систематизація та узагальнення знань
Урок 67
Узагальнюючий контроль знань з тем «Біосфера», «Природні комплекси», «Земля-планета людей»
Урок 68-
Повторення
Урок 70
Повторення

Немає коментарів:

Дописати коментар