6 к л а с « Загальна географія» -70 годин
Вступ (2год)
|
|
Урок 1
|
|
Урок 2
|
Методи географічних
досліджень. Географічні дослідження.
Особливості організації власних географічних спостережень.
|
Урок 3
|
Уявлення про форму Землі.
Зображення Землі на картах Ератосфена, Птолемея.
|
Урок 4
|
Подорожі вікінгів. Подорожі Марко Поло.
Пошуки морського шляху в Індію. Відкриття Америки Х. Колумбом.
|
Урок 5
|
Перша навколосвітня подорож під керівництвом Ф.
Магеллана.
Навколосвітні експедиції, їх географічне
значення (Дж.Кук, І.Крузенштерн і Ю.Лисянський).
|
Урок 5
|
Відкриття
Австралії і Антарктиди.
|
Урок 6
|
Дослідження Землі у ХХ
на початку ХХІ ст. Сучасні туристичні подорожі як засіб відкриття
Землі кожною людиною.
|
Урок 7
|
Підсумковий урок по темах «Вступ. Розвиток географічних знань про Землю»
|
Розділ 2 Земля на плані та карті (11 год) + 1 год з резерву
|
|
Тема 1. Орієнтування на місцевості (2 год)
|
|
Урок 8
|
Способи орієнтування на місцевості.
Визначення напрямків на місцевості.
|
Урок 9
|
Компас. Поняття про азимут.
|
Урок 10
|
|
Урок 11
|
|
Урок 12
|
|
Урок 13
|
План, його основні ознаки. Умовні знаки плану. Визначення напрямків на
плані. Читання плану. Презентація до уроку
|
Урок 14
|
Карти, їх елементи. Легенда карти.
|
Урок 15
|
Класифікація карт за масштабом, змістом та просторовим
охопленням. Географічні атласи. Практичне значення карт.
|
Тема 3. Географічні
координати(3 год)
|
|
Урок 16
|
Градусна сітка на глобусі й географічній карті. Поняття
про географічні координати – широту (південна, північна) та довготу (західна і східна).
|
Урок 17
|
|
Урок 18
|
Практична робота 2.
Визначення географічних координат за географічною картою.
|
Урок 19
|
Підсумковий урок з
розділу «Земля на плані та карті»
|
Розділ 3 Оболонки Землі (41 год)
Тема
1 Л і т о с ф е р а (12 год)
|
|
Урок 20
|
Внутрішня будова
Землі. Поняття «земна кора», «літосфера». Типи земної кори.
|
Урок 21
|
Мінерали, гірські породи та корисні копалини
|
Урок 22
|
Внутрішні процеси в земній корі. Літосферні плити.
|
Урок 23
|
Рухи земної кори. Походження материків та океанів.
|
Урок 24
|
Землетруси
Практична робота 3 (початок).
Позначення на контурній карті сейсмічних поясів
|
Урок 25
|
Магматизм. Вулкани, гарячі джерела, гейзери.
Практична робота 3 (продовження).
Позначення на контурній карті вулканів
|
Урок 26
|
Зовнішні
процеси, що зумовлюють зміну земної кори. Вивітрювання, робота вітру, текучих
і підземних вод, льодовиків.
|
Урок 27
|
Форми рельєфу
Землі – гори і рівнини
Різноманітність та утворення рівнин на суходолі.
Найбільші за площею рівнини світу.
Практична робота 3
(продовження).
Позначення на контурній карті рівнин
|
Урок 28
|
Різноманітність та утворення гір на суходолі. Найвищі і
найдовші гори світу.
Практична робота 3
(продовження).
Позначення на контурній карті гір
|
Урок 29
|
Рельєф
дна океану. Серединно-океанічні хребти – найвищі і найдовші гори Світового океану.
Практична робота 3
(закінчення).
Позначення на
контурній карті серединно-океанічних хребтів
|
Урок 30
|
Унікальні
форми рельєфу земної кулі, їх охорона.
Систематизація та корекція знань |
Урок 31
|
Узагальнюючий
контроль знань з теми «Літосфера»
|
Тема
2 Атмосфера (12год)
|
|
Урок 32
|
|
Урок 33
|
Температура повітря. Теплові пояси Землі. Практичне
значення вимірювання температури повітря. Способи регулювання температури
повітря в домашніх умовах. Добовий і річний хід температури повітря, причини
їхнього коливання. Карта ізотерм
|
Урок 34
|
Практична
робота4.Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою. Практична робота № 5. «Складання
графіка зміни температури повітря,
рози вітрів, діаграм хмарності, діаграм опадів, їх аналіз».
|
Урок 35
|
|
Урок 36
|
Рух повітря.
Вітер: причини виникнення, напрям, сила,
швидкість, їх визначення за допомогою
сучасних приладів та на око (візуально).
Місцеві вітри.
Практична
робота № 5. «Складання графіка зміни температури повітря, рози вітрів, діаграм хмарності,
діаграм опадів, їх аналіз».
|
Урок 37
|
Вода в атмосфері: випаровування, абсолютна і відносна
вологість повітря, зміни вологості повітря залежно від температури. Способи
регулювання вологості повітря в домашніх умовах.
|
Урок 38
|
Різноманітність
хмар. Хмарність.
Практична
робота № 5. «Складання графіка зміни температури повітря, рози
вітрів, діаграм хмарності, діаграм
опадів, їх аналіз».
|
Урок 39
|
Атмосферні опади
Практична
робота № 5. «Складання графіка зміни температури повітря, рози
вітрів, діаграм хмарності, діаграм
опадів, їх аналіз».
|
Урок 40
|
Погода.
Погода, її елементи, мінливість. Характерна погода за сезонами у своїй місцевості. Служба погоди, практичне
значення прогнозів погоди. Дослідження: аналіз погоди в різних
місцях світу за одну добу з використанням різних джерел інформації.
|
Урок 41
|
Клімат.
Основні кліматичні показники. Карта кліматичних поясів.
Зміни клімату.
|
Урок 42
|
Людина і
атмосфера
Систематизація, узагальнення та корекція знань
|
Урок 43
|
Узагальнюючий
контроль знань з теми: «Атмосфера». Форма
проведення: письмовий залік
|
Тема 3
Гідросфера (12год)
|
|
Урок 44
|
Гідросфера. Кругообіг води в природі
Загальна кількість води на Землі, її
розподіл між частинами гідросфери
|
Урок 45
|
Світовий океан та його частини. Практична робота №6. «Позначення на контурній карті морів, проток, заток, островів,
півостровів; річок, озер, водоспадів».
|
Урок 46
|
Властивості вод Світового океану
|
Урок 47
|
Рух води в океані. Багатства вод Світового океану.
Океан та людина.
|
Урок 48
|
Води суходолу – поверхневі і підземні. Річка: річкова
система, басейн річки, річкова долина. Найдовші, найбільші за площею басейну
і найповноводніші річки світу. Практична
робота №6. «Позначення на контурній карті морів, проток, заток, островів,
півостровів; річок, озер, водоспадів».
|
Урок 49
|
Живлення
та режим річок.
|
Урок 50
|
Озера .
Практична
робота №6. «Позначення на контурній карті морів, проток, заток,
островів, півострові; річок, озер,
водоспадів».
|
Урок 51
|
Болота. Штучні водойми
|
Урок 52
|
Льодовики та багаторічна мерзлота
|
Урок 53
|
Підземні води. Значення вод
суходолу для природи і людини. Охорона вод Світового океану і суходолу.
|
Урок 54
|
Дослідження (екскурсія на місцевості): дослідити найближчу місцеву водойму та описати її за типовим планом.
|
Урок 55
|
Узагальнюючий
контроль знань з теми «Гідросфера». Форма проведення: письмовий
залік
|
Тема 4
Біосфера та ґрунти (2год)
|
|
Урок 56
|
Біосфера та її складові
Складові біосфери, особливості їх поширення на земній
кулі.
|
Урок 57
|
Грунт- особливе природне тіло. Вплив господарської
діяльності людини на ґрунтовий та рослинний покриви, тваринний світ. Охорона
біосфери
|
Тема 5 Природні
комплекси(3год)
|
|
Урок 58
|
Природні
комплекси (ландшафти) як наслідок взаємозв’язків компонентів природи. Географічна оболонка –
найбільший природний комплекс Землі, її межі, властивості, закономірності
розвитку.
|
Урок 59
|
Природні зони Землі. Особливості природних
зон екваторіальних, тропічних, помірних та полярних широт.
|
Урок 60
|
Практична робота 7 (на місцевості)
Ознайомлення з одним з природних комплексів
(ландшафтів) своєї місцевості, виявлення взаємозв’язків між його
компонентами.
|
Розділ IV Планета людей (5год)
|
|
Урок 61
|
Тема 1. Кількість
і розміщення населення Землі.
Кількість
населення Землі. Розселення населення
на Землі. Найбільш заселені території земної кулі. Людські раси. Дослідження
М. М. Миклухо-Маклая. Найчисельніші народи світу.
|
Урок 62
|
Тема 2. Держави світу.
Найбільші за площею та чисельністю населення
держави світу та держави-сусіди України на політичній карті світу.
|
Урок 63
|
Практична робота
8.Позначення на контурній карті кордонів
найбільших держав та їх столиць.
|
Урок 64
|
Тема 3. Вплив людини на природу (1 год)
Зміни складових географічної оболонки
людством. Зміни природних комплексів Землі. Забруднення довкілля та його
охорона.
|
Урок 65
|
Дослідження
Розробка міні-проекту з утилізації
побутових відходів.
|
Урок 66
|
Систематизація та узагальнення знань
|
Урок 67
|
Узагальнюючий контроль знань з тем «Біосфера», «Природні комплекси»,
«Земля-планета людей»
|
Урок 68-
|
Повторення
|
Урок 70
|
Повторення
|
Немає коментарів:
Дописати коментар