8 клас «УКРАЇНА У СВІТІ: ПРИРОДА, НАСЕЛЕННЯ»
|
|
1
|
|
2
|
|
Розділ
Ι. Географічна карта та робота з
нею
Тема 1. Географічна карта
|
|
3
|
Географічна карта. Картографічні проекції
|
4
|
Класифікація карт. Способи зображення географічних об’єктів та явищ на
картах
|
5
|
Зображення України в картографічних творах. Види картографічних зображень
|
Тема 2. Топографічні карти
|
|
6
|
|
7
|
|
8
|
Практична робота 1. Визначення напрямків,
відстаней, площ, географічних і прямокутних координат, висот точок за топографічною
картою
|
9
|
Дослідження
Прокладання маршрутів за топографічною картою та їх обґрунтування.
|
Розділ ІІ. Географічний простір України
Тема 1. Україна на політичній
карті Європи і світу
|
|
10
|
Політична карта світу, її елементи та процес формування. Державний лад:
форми правління та адміністративно-територіальний устрій країн. Державний
лад в Україні
|
11
|
Географічне положення України
Географічне положення, державна територія та
державні кордони України
Практична робота №
2
Позначення на контурній карті кордонів сусідніх
держав,крайніх точок, географічних центрів України та Європи і зазначення
їхніх назв; визначення координат точок, протяжності території України в градусах і кілометрах.
Дослідження Порівняльна
оцінка географічного положення України з країнами світу (2–3 на вибір)
|
12
|
Тема 2. Адміністративно територіальний
устрій України
Територіальні зміни кордонів України з ХХ ст. Особливості сучасного
адміністративно-територіального устрою, його проблеми та шляхи вдосконалення
на різних територіальних рівнях.
|
Тема
3. Україна на карті годинних поясів
|
|
13
|
Україна на карті годинних поясів. Практична робота № 3
Аналіз карти годинних поясів світу. Розв’язування задач
на визначення часу
|
14
|
Дослідження
Планування маршруту мандрівки країнами світу з
визначенням різниці в часі в них
порівняно з київським
|
15
|
Узагальнюючий контроль знань з розділів: «Вступ», «Географічна карта
та робота з нею», «Географічний простір України»
|
Тема 1. Рельєф, тектонічна та геологічна будова,
мінеральні ресурси.
|
|
16
|
Загальні риси рельєфу України. Практична робота 4. Встановлення за
картами (тектонічною, геологічною, фізичною) зв’язків між тектонічними
структурами, рельєфом, геологічною будовою та корисними копалинами у межах України
|
17
|
Практична робота 4. Встановлення за картами (тектонічною, геологічною,
фізичною) зв’язків між тектонічними структурами, рельєфом, геологічною
будовою та корисними копалинами у межах України
(продовження)
|
18
|
Геологічна будова
Практична робота 4. Встановлення за картами (тектонічною, геологічною,
фізичною) зв’язків між тектонічним структурами, рельєфом, геологічною будовою
та корисними копалинами у межах України
(продовження)
|
19
|
Дослідження П. Тутковського. Неотектонічні рухи. Вплив геологічної
будови та тектоніки на діяльність людини.
|
20
|
Формування рельєфу.
|
21
|
Корисні копалини України. Паливні корисні копалини
Діючі та перспективні басейни й райони видобутку вугілля, нафти,
природного газу, «сланцевого газу», торфу, горючих сланців.
Практична робота 4. Встановлення за картами (тектонічною, геологічною,
фізичною) зв’язків між тектонічними структурами, рельєфом, геологічною
будовою та корисними копалинами у межах України
(продовження)
|
22
|
Практична робота 4. Встановлення за картами (тектонічною, геологічною,
фізичною) зв’язків між тектонічними структурами, рельєфом, геологічною
будовою та корисними копалинами у межах України
(закінчення)
|
Тема 2. Клімат і кліматичні ресурси
|
|
23
|
|
24
|
|
25
|
Практичні роботи
5. Визначення вологості повітря за заданими показниками.
6. Встановлення особливостей клімату різних регіонів України за
аналізом карт та кліматичних діаграм.
|
26
|
Сезонні погодні умови. Несприятливі погодно-кліматичні явища
|
27
|
Прогноз погоди. Кліматичні
ресурси
Синоптична карта. Метеорологічні
станції, бюро погоди, гідрометеорологічна служба України.
Вплив погодно-клiматичних умов на здоров’я і господарську дiяльність людини. |
28
|
Узагальнюючий контроль знань з
тем 1-2
|
Тема 3. Води суходолу і водні ресурси.
|
|
29
|
Склад вод суходолу. Поверхневі води.
Річки
|
30
|
Основні річкові басейни та системи.
Практична робота 7. Позначення на
контурній карті назв найбільших річок, озер, водосховищ, каналів, позначення
боліт України
|
31
|
Озера, їхні типи, особливості водного режиму. Практична робота 7. Позначення
на контурній карті назв найбільших річок, озер, водосховищ,
каналів,позначення боліт України (продовження)
|
32
|
Болота, водосховища та канали. Практична робота 7. Позначення
на контур-
ній карті назв найбільших річок, озер, водосховищ, каналів, позначення
боліт
України (закінчення)
|
33
|
Підземні води. Водні ресурси України
Дослідження
Аналіз забезпеченості водними ресурсами різних територій України
Води Чернігівської області
|
Тема 4. Ґрунти та ґрунтові ресурси
|
|
34
|
|
35
|
Практична робота 8. Порівняльний
аналіз різних типів ґрунтів України.
Дослідження
Вплив людини на родючість ґрунтів
|
36
|
Різноманітність рослинності. Закономірності поширення
рослинного покриву в Україні. Рослинні угруповання. Червона та Зелена книги України. Рослинні
ресурси, їх охорона і відтворення. Рослинність своєї місцевості
|
37
|
Різноманітність тваринного світу. Закономірності поширення тваринного світу
в Україні. Тварини, занесені до Червоної книги України. Вплив людини на
тваринний світ. Тваринні ресурси України, заходи з їх відтворення й охорони. Тваринний світ
своєї місцевості.
Дослідження
Рослини і тварини України, які походять з інших
материків і частин Євразії
|
38
|
Тематичне оцінювання 3
|
Тема 7. Ландшафти України
|
|
39
|
|
40
|
|
41
|
|
42
|
|
43
|
|
44
|
Практична робота 9. Складання порівняльної
характеристики природних зон України (за вибором)
|
45
|
|
46
|
|
47
|
Чорне море
|
48
|
Азовське море
|
Тема 8. Природокористування.
|
|
49
|
Використання природно-ресурсного потенціалу України
|
50
|
Природно-заповідний фонд України.
Національна екологічна мережа. Практична робота 10. Позначення
на контурній карті об’єктів природно-заповідного фонду України
|
51
|
Основні заходи щодо раціонального використання природних ресурсів та
охо-
рони довкілля. Природокористування в умовах сталого розвитку
|
52
|
Тематичне оцінювання №4
|
Тема 1. Демографічні процеси та статево-віковий склад населення світу та України.
|
|
53
|
Кількість населення в світі та Україні. Чинники, що впливають на
кількість населення
|
54
|
Механічний рух населення: причини і види міграцій, основні напрямки міграційних
потоків у світі та Україні. Українська діаспора.
|
55
|
Статево-віковий склад населення світу й України. Тривалість життя
населення. Практична робота 11. Аналіз статево-вікових пірамід України
та окремих
країн світу
|
Тема 2. Розселення.
|
|
56
|
Густота населення.
Територіальні відмінності густоти населення у світі й Україні
Дослідження
Визначення
регіонів України з найбільшою і найменшою густотою населення
|
57
|
Міські і сільські населені пункти. Урбанізація, причини, що її
зумовлюють
|
58
|
Міське й
сільське населення України
|
Тема 3. Етнічний склад населення.
|
|
59
|
Етноси. Найпоширеніші мовні сім’ї
|
60
|
Національний склад населення України:
особливості та регіональні відмінності. Національні меншини та етнічні групи,
основні райони їх розселення
|
61
|
Тема 4. Релігійний склад населення.
Релігія як
явище культури. Світові релігії. Регіональні відмінності релігійних вірувань
в Україні
|
Тема 5. Зайнятість населення в світі й Україні.
|
|
62
|
Трудові ресурси.
Кількість і якість трудових ресурсів
|
63
|
Зайнятість
населення. Проблеми зайнятості населення
|
64
|
Тематичне
оцінювання №5
|
Розділ V. Природа та населення свого
адміністративного регіону
|
|
65
|
Тема 1. Географічне положення,
адміністративно-територіальний устрій, історія формування і розвитку. 1 год
|
66
|
Тема 2. Природа регіону.
Особливості природних умов і ресурсів.
Природокористування. Об’єкти природно-заповідного фонду.
|
67
|
Тема 3. Населення регіону.
Кількість та структура населення. Етнічний склад. Особливості зайнятості
населення.
|
68
|
Дослідження (екскурсія)
Ознайомлення
з об’єктами природи своєї місцевості
|
Немає коментарів:
Дописати коментар