6 клас Урок 30
Мета уроку: систематизувати знання,
уміння і навички учнів з теми «Літосфера», перевірити вміння орієнтуватися на
фізичній карті світу; розвивати творче мислення, інтерес до знань з предмета
шляхом використання ігрових форм, сприяти екологічному вихованню, виховувати
почуття впевненості у власних силах, толерантність
Обладнання: фізична карта світу,
картки з написаними на них термінами, умовні знаки корисних копалин, фотографії
із зображенням форм рельєфу
Тип уроку: урок закріплення знань,
умінь та навичок
Епіграф до уроку:
«Уважай нещасним той день чи ту годину, в які ти не засвоїв нічого нового і
нічого не додав до своєї освіти.» (Я. Коменський)
Хід уроку
I. Організаційний
момент
Оголошення мети уроку та форми проведення:
Діти!
Мета нашого сьогоднішнього уроку – систематизувати і закріпити знання та
вміння, отримані вами під час вивчення теми «Літосфера». Проведемо ми його у
вигляді аукціону знань. За кожну правильну відповідь ви отримуватимете жетони, вартість кожного з яких – 1 бал. І
тільки від вас залежить, скільки таких імпровізованих «грошей» ви отримаєте. Бо
тільки ваші знання – ваші власні «гроші». Я дуже бажаю вам сьогодні стати
«багатими»! Успіхів вам!
II. Аукціон знань
1лот -
термінологічний
Терміни з теми «Літосфера» (вартість кожного
терміну – 2 бали)
Літосфера
Земна кора
Астеносфера
Мантія
Ядро
Літосферні плити
Вулканізм
Магматизм
Землетрус
Епіцентр землетрусу
Лава
Гейзер
Жерло вулкану
Гірські породи
Мінерали
Вивітрювання
Гори
Рівнини
Шельф
Цунамі
2лот -
фотографічний
Фотографії об`єктів (вартість 1 фото – 1 бал)
Дюни
гори Карпати
Бархани рівнини
Яри Кримські гори
Коси печери
Могили
Кіліманджаро
3 лот -
картографічний
До дошки викликаються знавці географічної номенклатури (по 5
чоловік)
«Географічна естафета» - учитель, або учні по
ланцюжку називають географічні об`єкти, а учні показують їх на карті. На
знаходження об`єкту – 3 сек. Хто не знаходить швидко об`єкт – вибуває з
естафети.
(Переможець отримує 3 жетони)
4 лот -
математичний
«Продаються задачі». (Вартість кожної задачі – 5
балів)
1. Яка температура гірських порід на глибині, що
дорівнює глибині дна Марсіанської западини, якщо температура на поверхні +
20˚С?
2. Температура розплавленої лави, що викидається
вулканом із надр Землі, досягає 1200 - 1300˚С. на якій приблизно глибині в
Землі можуть бути такі температури?
3. Яка температура на дні шахти глибиною 1550м,
якщо на поверхні вона +20˚С влітку і -6˚С взимку?
5лот - «Чорна
скринька»
Найпоширеніший
метал на нашій планеті. У надрах Землі його вміст становить – 8,8% складу
земної кори. У самородному чистому вигляді не зустрічається, але поширений на
всій планеті у декількох сотнях мінералів.
Цей
легкий сріблясто-білий метал, схожий по кольору на срібло, спочатку цінився
дуже дорого. Ще в кінці 19 століття мав цінність як рідкісний метал і не
находив застосування. У 1885 році його видобули лише 3 тони. В роки II Світової
війни його видобували по 2 млн т за рік. Зараз цей метал використовується майже
в усіх галузях господарства і ви кожен день зустрічаєтесь з ним у повсякденному
житті.
(алюміній)
6 лот -
значковий
Умовні знаки корисних копалин (вартість 1 знака –
1 бал)
7 лот - геологічний
Зразки з колекції гірських порід та мінералів
(вартість зразка – 1 бал)
1. гірська порода, що є
головною складовою частиною шару материкової земної кори (граніт)
2. метаморфічна гірська
порода, утворена з вапняку (мармур)
3. осадова гірська порода,
утворена з решток живих організмів (крейда)
4. осадова гірська порода з
якої внаслідок метаморфізації утворюється графіт (вугілля)
5. магматична гірська
порода, утворена з вулканічної лави
(вулканічний туф)
8 лот -
екологічний
Правила для людей, які займаються використанням
земних надр.
(«продаються» правила, складені учнями вдома)
9лот –
«загадковий»
(«продаються»
загадки, придумані учнями)
III.
Підведення підсумків.
Підрахування балів, «зароблених» на аукціоні
Виставлення оцінок
Цінування уроку: плюси та мінуси проведеного уроку
Заповнення листка самооцінки роботи на уроці:
№
|
Лоти аукціону
|
Самооцінка роботи на етапах
|
1
|
Термінологічний
|
|
2
|
Фотографічний
|
|
3
|
Картографічний
|
|
4
|
Математичний
|
|
5
|
«Чорна скринька»
|
|
6
|
Значковий
|
|
7
|
Геологічний
|
|
8
|
Екологічний
|
|
9
|
Індивідуальні роботи
|
ΙV. Домашнє завдання: повторити тему «Літосфера»,
оцінити свої знання та вміння у посібнику «Шлях до успіху»
Список використаної літератури:
1) Скуратович О.Я., Коваленко Р.Р., Круглик Л.І., Загальна географія, 6 кл.
К.: Педагогічна преса, 2006 р.
2) Герасимова Т.П., Крилова О.В. Методическое
пособие по физической географии. 6 класс. Москва: «Просвещение»,1999г.
Немає коментарів:
Дописати коментар