Вітаю Вас на сторінці вчителя географії Деснянського НВК "Гімназія - ЗОШ І ст" Деснянської ОТГ Чернігівської області Логвін Галини Вікторівни

12.01.14

6 клас. Узагальнення знань з теми "Літосфера"


6 клас                    Урок 30

Тема: Узагальнення, систематизація та корекція знань, умінь та навичок               учнів з теми «Літосфера»

Мета уроку: систематизувати знання, уміння і навички учнів з теми «Літосфера», перевірити вміння орієнтуватися на фізичній карті світу; розвивати творче мислення, інтерес до знань з предмета шляхом використання ігрових форм, сприяти екологічному вихованню, виховувати почуття впевненості у власних силах, толерантність

Обладнання: фізична карта світу, картки з написаними на них термінами, умовні знаки корисних копалин, фотографії із зображенням форм рельєфу

Тип уроку: урок закріплення знань, умінь та навичок
Епіграф до уроку:
«Уважай нещасним той день чи ту годину, в які ти не засвоїв нічого нового і нічого не додав до своєї освіти.» (Я. Коменський)                                            
                                                Хід уроку
I. Організаційний момент
Оголошення мети уроку та форми проведення:
         Діти! Мета нашого сьогоднішнього уроку – систематизувати і закріпити знання та вміння, отримані вами під час вивчення теми «Літосфера». Проведемо ми його у вигляді аукціону знань. За кожну правильну відповідь ви отримуватимете  жетони, вартість кожного з яких – 1 бал. І тільки від вас залежить, скільки таких імпровізованих «грошей» ви отримаєте. Бо тільки ваші знання – ваші власні «гроші». Я дуже бажаю вам сьогодні стати «багатими»! Успіхів вам!
                                      II.  Аукціон знань
1лот - термінологічний

Терміни з теми «Літосфера» (вартість кожного терміну – 2 бали)


Літосфера                             
Земна  кора
Астеносфера                         
Мантія
Ядро
Літосферні плити                 
Вулканізм
Магматизм
Землетрус 
Епіцентр землетрусу
Лава
Гейзер
Жерло вулкану                    
Гірські  породи                                  
Мінерали
Вивітрювання
Гори
Рівнини
Шельф                      
Цунамі            


2лот - фотографічний
Фотографії об`єктів (вартість 1 фото – 1 бал)
Дюни                  гори Карпати                       
Бархани              рівнини                   
Яри                     Кримські гори
Коси                   печери
Могили              Кіліманджаро

3 лот - картографічний
До дошки викликаються  знавці географічної номенклатури (по 5 чоловік)
«Географічна естафета» - учитель, або учні по ланцюжку називають географічні об`єкти, а учні показують їх на карті. На знаходження об`єкту – 3 сек. Хто не знаходить швидко об`єкт – вибуває з естафети.
(Переможець отримує 3 жетони)

4 лот - математичний
«Продаються задачі». (Вартість кожної задачі – 5 балів)
1. Яка температура гірських порід на глибині, що дорівнює глибині дна Марсіанської западини, якщо температура на поверхні + 20˚С?
2. Температура розплавленої лави, що викидається вулканом із надр Землі, досягає 1200 - 1300˚С. на якій приблизно глибині в Землі можуть бути такі температури?
3. Яка температура на дні шахти глибиною 1550м, якщо на поверхні вона +20˚С влітку і -6˚С взимку?

5лот - «Чорна скринька»
         Найпоширеніший метал на нашій планеті. У надрах Землі його вміст становить – 8,8% складу земної кори. У самородному чистому вигляді не зустрічається, але поширений на всій планеті у декількох сотнях мінералів.
         Цей легкий сріблясто-білий метал, схожий по кольору на срібло, спочатку цінився дуже дорого. Ще в кінці 19 століття мав цінність як рідкісний метал і не находив застосування. У 1885 році його видобули лише 3 тони. В роки II Світової війни його видобували по 2 млн т за рік. Зараз цей метал використовується майже в усіх галузях господарства і ви кожен день зустрічаєтесь з ним у повсякденному житті.                                                                 (алюміній)

6 лот - значковий
Умовні знаки корисних копалин (вартість 1 знака – 1 бал)

 7 лот - геологічний
Зразки з колекції гірських порід та мінералів (вартість зразка – 1 бал)
1.     гірська порода, що є головною складовою частиною шару материкової земної кори (граніт)
2.     метаморфічна гірська порода, утворена з вапняку                                                        (мармур)
3.     осадова гірська порода, утворена з решток живих організмів                                    (крейда)
4.     осадова гірська порода з якої внаслідок метаморфізації утворюється графіт               (вугілля)
5.     магматична гірська порода, утворена з вулканічної лави                                                (вулканічний туф)

8 лот - екологічний
Правила для людей, які займаються використанням земних надр.
(«продаються» правила, складені учнями вдома)
9лот – «загадковий»
 («продаються» загадки, придумані учнями)
III. Підведення підсумків.
Підрахування балів, «зароблених» на аукціоні
Виставлення оцінок
Цінування уроку: плюси та мінуси проведеного уроку
Заповнення листка самооцінки роботи на уроці:
Лоти аукціону
Самооцінка роботи на етапах
1
Термінологічний

2
Фотографічний

3
Картографічний

4
Математичний  

5
«Чорна скринька»

6
Значковий

7
Геологічний

8
Екологічний

9
Індивідуальні роботи


ΙV. Домашнє завдання: повторити тему «Літосфера», оцінити свої знання та вміння у посібнику «Шлях до успіху»
                                            











Список використаної літератури:
1) Скуратович О.Я., Коваленко Р.Р., Круглик Л.І., Загальна географія, 6 кл.
К.: Педагогічна преса, 2006 р.
2) Герасимова Т.П., Крилова О.В. Методическое пособие по физической географии. 6 класс. Москва: «Просвещение»,1999г.

Немає коментарів:

Дописати коментар