8 клас Урок
35
Мета уроку:
1.Сформувати систему знань про географічне положення, межі та розміри,
характерні риси природних комплексів і сучасних ландшафтів зони мішаних лісів;
сприяти розумінню взаємозв’язків між компонентами природи.
2.Розвивати навички самостійної роботи з джерелами географічної інформації,
пізнавальну активність та самостійність.
3.Виховувати екологічну культуру, екологічне мислення для розвитку свідомого ставлення до природи.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: фізична карта України,
атласи, підручники, довідники серії «Рятівник», таблиця «Значення лісу»,
роздатковий матеріал,гербарій, фотографії тварин, мультимедійний проектор,
ноутбук, мультимедійний підручник «Фізична географія України. 8 клас»
Хід уроку:
I. Організаційний момент
(перевірка готовності учнів до уроку)
II. Перевірка домашнього
завдання:
Термінологічний тренінг: - дайте визначення термінам:
ПТК
Ландшафт
Антропогенний ландшафт
Ландшафтознавство
Морена
Лес
Фізико-географічна країна
Фізико-географічна зона
Фізико-географічна підзона
Фізико-географічна провінція
Фізико-географічна область
Бліц – опитування:
-
Що таке «фізико-географічне
районування»?
-
У межах яких
фізико-географічних країн розташована територія України
-
На які природні
зони поділяється рівнинна частина України
-
Яка закономірність
існує у розташуванні природних зон на рівнинах
-
Чому на рівнинах
існує широтна зональність?
-
Навіщо нам знання про природні зони, районування?
-
Яке практичне значення районування?
Учні самі
формулюють мотивацію навчальної діяльності
(щоб більше пізнати природу рідної
країни)
Зараз дізнаємося, як ви знаєте природу України! Відгадайте загадку:
Навесні
веселить, влітку холодить,
Восени годує, а взимку гріє?
(учні відгадують – «ліс»)
III.
Вивчення нового матеріалу
Повідомлення теми та мети уроку.
Мотивуючий вступ - «віднесення до
ситуації»:
- Хто з вас був у лісі
- А що ви там робили
- Яке для вас значення має ліс?
- Чи були ви з батьками на
нашому військовому полігоні? (перегляд відеофрагменту)
- Як наслідки діяльності людини ви побачили?
1. Значення
лісу.
Прийом «Творча лабораторія» - учні отримують
роздатковий матеріал на кожну парту(див. додаток 1 до уроку ), опрацьовують
його і разом заповнюють таблицю на дошці «Значення лісу».
Значення
лісу
1. Кліматотвірне
|
|
2. Санітарно – гігієнічне
|
|
3.Грунто- та водозахисне
|
|
4. Народногосподарське
|
|
5. Культурно-естетичне та
рекреаційне
|
|
2. Характеристика зони мішаних лісів
2.1. Пан характеристики
(учні разом з вчителем складають план
характеристики зони)
1.Фізико-географічне положення, межі та розміри
2.Рельєф, тектонічна будова, корисні копалини
3.Клімат
4.Води
5.Грунти
6.Рослинний світ
7.Тваринний світ
8.Сучасні ландшафти та фізико-географічне
районування
9.Природоохоронні території
2.2
Перегляд фрагментів мультимедійного уроку
2.3.
Самостійна робота
За складеним планом учні працюють з текстом
підручника, картами атласу, довідниками.
Результати роботи оформляються у вигляді таблиці або конспекту (на вибір
учнів)
IV. Закріплення знань – «експрес
- тест»
1. Назвіть за якими умовами
виділяється природна зона лісів:
а) за умовами зволоження
б) за тектонічною будовою
в) інша причина
2. Велика заболоченість території залежить :
а) від надмірного зволоження
б) від рельєфу
в)від інших причин
3. Через які міста не проходить межа зони:
а) Рава – Руська
б) Луцьк
в) Черкаси
4. Головні типи грунтів зони Полісся це:
а)чорноземи
б) каштанові
в) дерново-підзолисті
5. Які типи лісів переважають:
а) хвойні
б) широколистяні
в) інший варіант
6. Яка тварина не зустрічається на вивченій
території ( з наведених фотографій тварин, учні обирають ту , якої немає на
Поліссі)
7. Яка рослина не зустрічається на вивченій
території ( з представлених видів рослин гербарію, учні обирають ту, яка не
росте на Поліссі)
V. Висновок
– прийом «Незакінчені речення»
- Знання отримані на сьогоднішньому уроці,
знадобляться мені тому що,…
VI.
Підведення підсумків, самооцінювання
Плюси та мінуси уроку, цінування успіхів,
виставлення та коментування оцінок
_______________________________________ ________
Прізвище та ім`я
учня(ці)
клас
Розділ 3. ПТК та
фізико-географічне районування
Дата уроку
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тематична оцінка
|
Види робіт
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Само
оцінка
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Оцінка вчителя
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Список використаної літератури:
1) Шищенко П.Г., Мунич Н.В.- Фізична географія України. 8 клас. К.:
Зодіак-ЕКО, 2008 р.
2) Довгань Г.Д. Фізична географія України. 8 клас. Дидактичні матеріали до
уроків. Х.: «Ранок», 2003р.
3) «Я готуюсь до уроку географії. 8 клас». Бібліотека «Шкільного світу»,
вип. 1
К.: «Редакції загальнопедагогічних газет», 2003р.
Немає коментарів:
Дописати коментар